Betingelsene

Villkår
1. Pris
2. Kjøp
3. Leveranseforsinkelser
4. Taushetsplikt & sikkerhet, personopplysninger
5. Delt bestilling
6. Betaling
7. Garanti
8. Angrerett & åpent kjøp i 14 dager
9. Reklamasjon
10. Risiko ved transport

1. Pris
Prisene er inkl. moms. Ved bekreftet bestilling kan prisene bare endres av omstendigheter som Harlequin / HarperCollins Nordic AB ikke rår over, f. eks. vesentlig endret råvarepriser, valutaendringer eller endret moms. Avgift for frakt kommer i tillegg, ifølge informasjonen under rubrikken Frakt & Retur. Ingen andre skatter eller avgifter kommer i tillegg.

2. Kjøp
Ved bestilling inngås en avtale om kjøp først når Harlequin / HarperCollins Nordic AB har sendt en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen skjer automatisk av vår database uten manuell inngripen. Ved eventuelle feil i f. eks. opplysning om pris, leveransetid etc., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid.

3. Leveranseforsinkelse
Hvis det skjer forsinkelse i leveransen, får du beskjed om dette via en e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved leveranseforsinkelser. Vi gjør alltid vårt beste for å oppfylle bestillingen din. Det kan oppstå situasjoner som gjør det umulig å oppfylle bestillingen. Det betales ikke erstatning ved en eventuell leveranseforsinkelse.

4. Taushetsplikt, sikkerhet og personopplysninger
Når du legger inn din bestilling hos oss, oppgir du dine personopplysninger som navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og anvender dine opplysninger i vår virksomhet for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon som vi har med deg via e-post, slik at vi kan gi deg den servicen du forventer deg av oss. Harlequin / HarperCollins Nordic AB kommer ikke til å gi dine personopplysninger videre til en tredje part. Ifølge Personvernloven har du rett til å få den informasjonen vi har registrert om deg. Hvis den er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant, kan du kreve at informasjonen skal rettes opp eller fjernes helt. Kontakt vår Kundeservice via e-post: kundeservice@harlequin.no
Les mer om håndtering av personopplysninger her https://harpercollins.no/personopplysninger

5. Delt bestilling
Hvis noen av titlene du har bestilt skulle ha en lengre leveransetid enn de øvrige artiklene, kan det hende at vi i slike tilfeller deler opp bestillingen din. Som kunde trenger du aldri å betale mer enn den opprinnelig avtalte fraktutgiften.

6. Betaling

HarperCollins Nordic samarbeider med Klarna for å kunne tilby deg som kunde ulike betalingsmåter. Du kan velge mellom faktura, delbetaling, kortbetaling og direktebetaling. For å velge faktura kreves det at man har fylt 18 år. Om du velger å betale med faktura, sender Klarna betalingsinstruksjoner/faktura når varen(e) din(e) sendes fra oss. Fakturaer må betales i løpet av 14 dager. Mer informasjon og fullstendige vilkår om Klarnas betalingsmåter finner du på Klarna.no.


7. Garanti
Garanti gis i henhold til Forbrukerkjøpsloven.

8. Angrerett og åpent kjøp i 14 dager
Ifølge Angrerett- og kjøpsloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har tatt imot varen. Dette forutsatt at produktet og produktemballasjen er i uforandret stand, det vil si ubrukt og ikke skadet. Du får ikke ta i bruk varen, men kan selvsagt undersøke den forsiktig. Harlequin / HarperCollins Nordic AB viser til Angrerett – og kjøpsloven. Ved påberopelse av angrerett og åpent kjøp i 14 dager, står du som kunde for returfrakten. Se mer om det under rubrikken Levering og retur. Angreretten gjelder ikke nedlastbare e-bøker, siden de på grunn av sin karakter ikke kan returneres.

9. Reklamasjon
Harlequin / HarperCollins Nordic AB anvender Angrerettlovens reklamasjonsrett. Ved reklamasjon er det viktig at du snarest mulig tar kontakt med oss (innen 3 dager fra du har mottatt varen). Kontakt vår Kundeservice tlf: 21 93 59 00 eller via e-post: kundeservice@harlequin.no. Et produkt som er feilekspedert eller skadet, bytter vi ut.

10. Risiko ved transport
Vi står for transportrisikoen fra vårt lager til deg (dvs. skadet eller bortkommen vare). Du står for risikoen ved eventuell retur til oss.